Growth-driven-design

SEO/SEM: VINDBAAR ZIJN IN HET INTERNET.

basA2a

Waarom is meer verkeer niet gelijk aan meer verkopen?

Als u echt goed wilt rangschikken op Google, moet u lange informatieve artikelen schrijven. De reden waarom Wikipedia overal scoort – en sommige volslagen onbekenden. Dit is wel een contradictie, omdat Google gekozen heeft voor “Mobile First”voor hun zoekresultaten én dat mobile juist niet samengaat met lange informatieve artikelen (langere laadtijd en pijnlijke scrollduim)! Dit betekent niet dat je productpagina’s (e-commerce) of leadgeneratiepagina’s niet hoog kunt rangschikken, het is gewoon veel moeilijker.

Geen SEO dus?

SEO is niet nutteloos. Maar het zal nooit zo goed worden omgezet als betaalde advertenties, omdat je de gebruiker én Google tevreden moet stellen als het op SEO aankomt, en dat is een compromis.

 

Dat betekent dat uw pagina’s topzwaar zullen zijn in tekst en zich minder zullen concentreren op het sluiten van de verkoop.

 

Maar SEO-verkeer heeft meer vertrouwen, dus zou het beter moeten converteren… maar u moet in gedachten houden dat een bestemmingspagina van SEO niet kan worden geoptimaliseerd voor conversies zo doelgericht of agressief als je wil, als een betaalde bestemmingspagina.

 

Natuurlijk kan de tekst op uw SEO-bestemmingspagina overtuigend en verkoopbaar zijn, maar als deze puur verkoopbaar was, zou ze een lage plaats hebben als SERP, dus in de organische resultaten van Google niet opvallen.

 

Door o.a. CRO of Conversion Rate Optimisation kunt u zich concentreren op marketinginspanningen die werken. Het levert niet het meeste verkeer op, maar het levert je wel het hoogste aantal verkopen op.

OPMA

Als uw traffic groeit met 132% en uw conversies met 11,5% – dan is dit fout.

Vroeger gebruikten we hulpprogramma’s voor zoekwoorden en vonden alle hoog-verkeersinhoudende zoekwoorden die hoge kosten per klik vertegenwoordigende. Dan specifieke hulpprogramma’s om naar alle concurrenten te kijken, wat hun meest populaire pagina’s waren, naar hun verkeerswaardegetal, en om versies te schrijven die beter waren, zodat we hun taken konden overnemen in ranglijsten en verkeer.

 

Door deze 2 tactieken te gebruiken, zou je traffic in de loop van de tijd moeten toenemen. (OK, er is meer aan SEO dan deze twee tactieken, maar deze werken heel efficiënt.)

 

Met andere woorden, het zoekverkeer groeide met 132% terwijl de inkomsten slechts met 11,5% toenamen… geen goede deal.

 

Maar we merkten bij een ander bedrijf (niet in deze branche) dat hun omzet met 42% was gegroeid, ondanks hun zoekverkeer merkelijk lager lag en ook niet zo sterk groeide als onze 132% – de reden:

gericht optimaliseren. Met andere woorden, ze geven er niet langer om hun totale verkeer te verhogen, maar wel om het verkeer dat genereert te vergroten: “New-B”- termen.

 

Om ervoor te zorgen dat ons verkeer in snel tempo blijft groeien, moesten wij op zoek gaan naar New-B-termen: ‘hoe we geïndexeerd kunnen worden in Google en andere zoekmachines.

Maar verkeer van dat soort berichten zal bezoekers niet direct omzetten in klanten. Deze New-B-termen vormen meer dan 75% van het zoekverkeer, waarom doe we dat, omdat we geloven in branding en de regel van 7+1.

Google past jaarlijks tot 6000 ingrijpende algoritmen aan op zijn zoekmachine.

Het loopt in de duizenden aanpassingen als we de kleinere algoritmen mee tellen. De positie van uw SEO en uw ranking kan dus plots veranderen, zowel positief als negatief. Geloof het of niet, de naam van uw business kan uw SEO-strategie maken of breken! En dat laatste wil je zeker niet zien gebeuren.

 

Google, Amazon, Facebook, Instagram… zijn van die winners in de digitale wereld. Ondanks het succes van hun brand en naam, denkt u er niet aan om deze te kopiëren. Het allerlaatste wat u wil is een naam als Boogle of Omazon – trouwens het zou niets uithalen in organisch resultaat. Plus twee mega-negatieve keerzijden: de juridische gevolgen, en het schaadt uw vertrouwen, uw website lijkt ‘een na-aper’ bij uw doelgroep.

 

SEO-people… leren dat hogere ranglijsten en verkeer de belangrijkste dingen zijn. In werkelijkheid is meer omzet wat echt belangrijk is … daarom de juiste mindset: optimaliseren voor omzet, verkoop, leads en ROI in plaats van puur verkeer. Als u op lange termijn geen ROI kunt bieden, maakt het niet uit hoe hoog u een site rangschikt.

START UW ANALYSE PROJECT VOOR UW WEBSITE OF WEBSHOP

ENKEL BESCHIKBAAR MET UX WEBSITE EN WEBSHOP BOUWEN

stap 2
KIES UW PROJECT PAKKET

baseGANA1

Google Analytics Monitoring basisprogramma van 3 maanden, prijs per maand.
Een 3-maand cyclus als basisprogramma waarmee je website of webshop al een heel eind verder komt. Hier gaan we kijken onder de motorkap om uw website af te stemmen op het gedrag van sitebezoekers dus op pure data. Waarom is het bounce-gedrag hoog en hoe kunnen we het verlagen? Waarom klikt uw sitebezoeker niet verder door?…

€ 250 per maand

GA3a

Google Ads Monitoring basisprogramma van 3 maanden, prijs per maand.
Google Ads is een zeer effectief werkinstrument om uw verkoop via uw website of webshop te stimuleren. Hier is geopteerd voor een basisprogramma over 3 maanden omdat dit het beste resultaat geeft. Alle resultaten worden frequent geanalyseerd en in een overleg de advertenties aangepast om een optimaal rendement te bekomen.

€ 200 per maand

mayday golflengte

Bijsturing Google Analytics Monitoring, per uur
Na het basisprogramma is na enige tijd een onderhoud aan te raden naargelang de complexiteit van de website of webshop en evolutie van uw markt.

€ 85 uurprijs

mayday golflengte

Bijsturing Google Ads Monitoring, per uur
Alles is in evolutie ook uw doelgroep en concurrentie, een regelmatige bijsturing van uw campagne is dan ook essentieël.

€ 75 uurprijs

© logo Google Analytics en Google Ads zijn merknamen en eigendom van Google

Hoe bestellen?

Vul het e-formulier (hieronder) in en klik op verzenden en klaar.

 

stap 3
VUL DE BRIEFING IN EN KLAAR

U hoeft geen briefing in te vullen, wij nemen contact op – wij zorgen voor alles tijdens het traject.

E-formulier voor bestelling ANALYSE PROJECT VOOR UW WEBSITE OF WEBSHOP

LOGO MMP 6 def transp pub PRINT

MANAGE ALL IN ONE PLACE

| web-development | webdesign | marketing | graphic design | branding | creative direction |

ONLINE-TEAM VOOR

ONDERNEMERS EN KMO’S 

Prijzen excl. BTW
Zie Algemene Voorwaarden + voor | Herroepings-voorwaarden | Privacyverklaring | Cookiebeleid | Sitemap | Copyright © | zie Copyright-Disclaimer en Pexels.com CCO license | Logo: mayday-mayday-pub© achtergrond logo mix van Michael Elkan-Blogger en Pexels.comCCOlicense

Vragen?

ONLINE BESTELLEN 

STAP 1 : KLIK LET’S CREATE…▲

STAP 2 : KLIK PROJECT, KIES OP PAGINA, BESTEL

STAP 3 : VUL BRIEFING IN, VERZENDEN EN KLAAR

Zoek je iets anders?

Nieuwe plannen en verscheurd tussen doen-en-niet-doen. Dit analysetool helpt om rationeel de juiste beslissing te nemen. 

Mayday-Mayday-Pub is werkzaam in Antwerpen, Limburg, West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Vlaams Brabant.

mayday-mayday-pub.be en

mayday-pub.be zijn officiële sites van mayday-mayday-pub

Copyright 2022 © All rights Reserved. Design Made by Mayday-Mayday-Pub